سایر پارامتر های مهم در انتخاب فریم و بدنه کواد کوپتر

در پست قبلی انواع بدنه کواد کوپتر ها و اصلی ترین ویژگی های ان را بررسی کردیم. حال میخواهیم سایر ویژگی های تاثیرگذار در ساخت کوادکوپتر ها را بررسی کنیم.

الف)پایه دوربین FPV

از موارد مهم در انتخاب فریم در نظر گرفتن پایه دوربین مناسب برای پرواز FPV و مخصوصا مسابقات سرعت کواد کوپتر های سایز کوچک است .قبل از تهیه فریم از نوع و مدل دوربینی که قصد استفاده از آن را دارید اطمینان حاصل کنید تا پایه دوربین مناسب آن را بر روی فریم خود نصب کنید. همواره در انتخاب زاویه مناسب برای نصب دوربین دقت کنید چرا که با نصب اشتباه باعث خراب شدن زاویه دید در هنگام پرواز FPV خواهید شد. پایه دوربین ها هم معمولا از جنس فیبر کربن می باشند و یا ممکن است پلاستیکی و یا پرینت ۳ بعدی نیز باشند.

ب)پایه دوربین HD

گاها ممکن است بخواهید از دوربین های HD مانند GOPRO  برای ذخیره تصاویر با کیفیت استفاده کنید که این امر شما را مجبور به در نظر گرفتن پایه دوربین مخصوص برای آنها می کند.

پ) محافظ موتور ها

برخی برای محافظت از موتور های خود از قطعات جانبی استفاده می کنند که در کرش ها و یا برخورد ها از آسیب رسیدن به موتور جلوگیری کند.اما توجه داشته باشید که استفاده از این نوع محافظ ها باعث بیشتر شدن وزن کواد کوپتر شما خواهد شد.

ت)محل نصب باتری ها

 محل درست نصب باتری ها در کواد کوپتر های سایز کوچک همیشه جزو مشکلات و بحث های داغ بین پایولت ها و طرفداران پرواز FPV بوده است.

نصب باتری در قسمت بالایی کواد کوپتر و بر روی صفحه بالایی فریم به دو دلیل بهتر از نصب آن در زیر کواد کوپتر است:

اولا اینکه با نصب باتری در زیر پرنده شما در هر دفعه فرود مجبور به فرود آمدن برروی باتری خود هستید که این کار به مرور زمان باعث آسیب رسیدن به باتری می شود.

دوما نصب باتری بر روی صفحه فیبر کربن بالایی فریم باعث می شود که وزن باتری به مرکز جرم کواد و هم سطح با ملخ ها به جایی که نیروی بالا برنده تولید می شود نزدیک تر باشد. 

این امر باعث کمتر شدن لختی ( اینرسی ) کواد کوپتر در حرکت شده و در واقع کواد کوپتر عکس العمل سریع تر و عملکرد بهتر و فرز تری را خواهد داشت.

اما با نصب باتری در زیر بدنه شما جای بیشتری را برای نصب سایر قطعات و امکانات اضافه خواهید داشت و گاهی به دلیل کمبود جا مجبور به نصب باتری در صفحه فیبر کربن زیر فریم می شوید.

پست آینده در مورد انواع باتری های پرکاربرد در کواد کوپترهاست. پیشنهاد می کنیم به لینک زیر نگاهی کنید:

باتری ها – انواع و مقایسه آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.