تصویر شاخص چیست؟
تصویر شاخص، یکی از ویژگیهای قابل استفاده در قالبهای وردپرسی است که به وضوح باعث افزایش مدیریت بر بهینه سازی و سئو سایت میشود.
تصاویر این قابلیت به قدری پرطرفدار و محبوب شده که تقریبا در تمامی قالبهای وردپرس، تصاویر شاخص با ابعاد متفاوت به کار میرود.
تصویر شاخص در کجا ظاهر میشود؟
زمانی که شما بهعنوان نویسنده، یک متن در سایت مینویسید، میتوانید برای توضیح بهتر، از یک یا چند تصویر برای متن خود استفاده کنید. استفاده از تصویر باعث انتقال بهتر موضوع و مفاهیم به مخاطب میشود و میتواند او را به نوشتههای شما علاقهمند کند.
شاید این جمله را شنیده باشید که یک تصویر گویا، بهتر از 1000 کلمه متن میتواند روی مخاطب تاثیر بگذارد. حال بیایید فرض کنیم کاربر به نتیجه سرچ کلیدواژه مورد نظر خود، با یک تصویر و یک دنیا مفهوم روبهرو شود! این همان چیزی است که کاربر به دنبال آن است! پس شما به هدف خود در تولید محتوایتان رسیدهاید!
زمانی که کاربر کلیدواژهای را سرچ میکند، تصویر شاخص پستی که در نتیجه جستجو ظاهر شده، در کنار تیتر آن قرار میگیرد و به مخاطب کمک میکند تا نتیجهای را انتخاب کند که به موضوع جستجوی او نزدیکتر است.
پس اولین جایی که تصویر شاخص ظاهر میشود، در نتیجه جستجوهای کاربر است و این تعیین میکند که چه تعداد کاربر به پست شما راهنمایی شوند. درنتیجه تعداد بازدیدهای سایت تحت تاثیر قرار میگیرد که البته ارتباط مستقیمی با سئو سایت شما دارد.
مکانهای مختلف ظاهر شدن تصویر شاخص
ممکن است شما بخواهید در سایت خود برای برخی از نوشتهها دستهبندی خاصی ایجاد کرده و در صفحات مختلف، این دستهبندی را فراخوانی کنید تا بهصورت شبکهبندی شده نمایش داده شود. در المان شبکهای و یا نوشتهها، اولین چیزی که نمایش داده میشود، تصویر شاخص نوشته است. برای نمونه شما میتوانید به مطالب مرتبط همین پست مراجعه کنید. تصویری که شما در این قسمت میبینید، همان تصویر شاخص بهکار رفته در پست میباشد!
ویژگیهای تصویر شاخص
حال سوال این است که برای انتخاب تصویر شاخص مناسب چه باید بکنیم؟ برای انتخاب عکس مناسب تصویر شاخص باید نکات زیر را درنظر داشته باشیم:
- در درجه اول باید توجه داشته باشیم که تصویر انتخابی به خوبی محتوای مورد نظر ما را منتقل کند، بهعبارت دیگر، تصویر گویای محتوای ما باشد.
- برای تصویر یک اندازه مشخص درنظر بگیرید و در همه پستها و برگهها از همان اندازه استفاده کنید. این کار در هنگام شبکهبندی مطالب، از بهم ریختگی در صفحه جلوگیری میکند. برای مثال ما از اندازه 500 در 500 در واحد پیکسل استفاده میکنیم.
- بهتر است برای تصویر شاخص خود، یک قالب طراحی کنید و عکس را با استفاده از نرمافزارهایی نظیر فتوشاپ و ایندیزاین، درون آن قرار دهید. این کار کمک میکند تصاویر شما یکدست و منظم شوند و بهمرور باعث شناخته شدن نوع سبک تصاویر شما میشود.
- برای اینکه نشان دهید این عکس متعلق به سایت شماست از آرم و لوگوی سایت یا شرکتتان در عکس استفاده کنید.
- هرگز از عکسهای کپی شده در گوگل استفاده نکنید. این عکسها قبلا بارها و بارها استفاده شدهاند و در بالا بردن بازدید سایت شما تاثیر مثبتی ندارند. همچنین بهدلیل تکراری بودن و کپی کردن، از گوگل امتیاز منفی دریافت خواهید کرد که برای سایت اصلا گزینه خوبی نیست.
- بهتر است برای تصاویرتان از فرمتهای رایج گوگل استفاده کنید؛ نظیر:png،gpeg،gif،
- در سایت برای تصاویر فولدر دستهبندی ایجاد کنید تا مشابه آنچه در دستهبندی پستها اتفاق میافتد، برای تصاویر هم در گوگل با دستهبندی اتفاق بیفتد و در نتایج سرچ نشان داده شود.
- سعی کنید تصاویر انتخابی شما حجمی کمتر از 300kb داشته باشد تا بارگذاری و بارگیری با سرعت بیشتری انجام پذیرد.
- تصویری را که انتخاب میکنید، با استفاده از نرمافزار بهبود ببخشید و سپس بارگذاری نمایید.
- با احتساب مکانهایی که قرار است تصاویر شاخص شما در آنها نمایش داده شود، سایز تصویر را انتخاب کنید.
- برای تصاویر خود رزولوشن مناسب درنظر بگیرید. (72dp)
- سعی شما بر این باشد که در هنگام انتخاب تصاویر، شئونات و فرهنگ جامعه هدف را درنظر بگیرید تا مقبول مخاطب خود واقع شوید.
در این پست به معرفی تصویر شاخص و ویژگیهای آن پرداختیم. برای دیدن سایر پستها میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید.
تا بینهایت فاصله برای ما کم است.
مبتکران جوان پویا
مطالب مرتبط
جهت ثبت هرگونه درخواست مرتبط با سایت، میتوانید فرم زیر را پر کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.