تصویر شاخص، یکی از ویژگیهای قابل استفاده در قالبهای وردپرسی است که به وضوح باعث افزایش مدیریت بر بهینه سازی و سئو سایت میشود.
تصاویر این قابلیت به قدری پرطرفدار و محبوب شده که تقریبا در تمامی قالبهای وردپرس، تصاویر شاخص با ابعاد متفاوت به کار میرود.
زمانی که شما بهعنوان نویسنده، یک متن در سایت مینویسید، میتوانید برای توضیح بهتر، از یک یا چند تصویر برای متن خود استفاده کنید. استفاده از تصویر باعث انتقال بهتر موضوع و مفاهیم به مخاطب میشود و میتواند او را به نوشتههای شما علاقهمند کند.
شاید این جمله را شنیده باشید که یک تصویر گویا، بهتر از 1000 کلمه متن میتواند روی مخاطب تاثیر بگذارد. حال بیایید فرض کنیم کاربر به نتیجه سرچ کلیدواژه مورد نظر خود، با یک تصویر و یک دنیا مفهوم روبهرو شود! این همان چیزی است که کاربر به دنبال آن است! پس شما به هدف خود در تولید محتوایتان رسیدهاید!
زمانی که کاربر کلیدواژهای را سرچ میکند، تصویر شاخص پستی که در نتیجه جستجو ظاهر شده، در کنار تیتر آن قرار میگیرد و به مخاطب کمک میکند تا نتیجهای را انتخاب کند که به موضوع جستجوی او نزدیکتر است.
پس اولین جایی که تصویر شاخص ظاهر میشود، در نتیجه جستجوهای کاربر است و این تعیین میکند که چه تعداد کاربر به پست شما راهنمایی شوند. درنتیجه تعداد بازدیدهای سایت تحت تاثیر قرار میگیرد که البته ارتباط مستقیمی با سئو سایت شما دارد.
ممکن است شما بخواهید در سایت خود برای برخی از نوشتهها دستهبندی خاصی ایجاد کرده و در صفحات مختلف، این دستهبندی را فراخوانی کنید تا بهصورت شبکهبندی شده نمایش داده شود. در المان شبکهای و یا نوشتهها، اولین چیزی که نمایش داده میشود، تصویر شاخص نوشته است. برای نمونه شما میتوانید به مطالب مرتبط همین پست مراجعه کنید. تصویری که شما در این قسمت میبینید، همان تصویر شاخص بهکار رفته در پست میباشد!
حال سوال این است که برای انتخاب تصویر شاخص مناسب چه باید بکنیم؟ برای انتخاب عکس مناسب تصویر شاخص باید نکات زیر را درنظر داشته باشیم:
در این پست به معرفی تصویر شاخص و ویژگیهای آن پرداختیم. برای دیدن سایر پستها میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید.
تا بینهایت فاصله برای ما کم است.
مبتکران جوان پویا
جهت ثبت هرگونه درخواست مرتبط با سایت، میتوانید فرم زیر را پر کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.