مبتکران جوان پویا

مقاله‌نویسی

مقاله‌نویسی-ابزارها و وبسایت‌ها

مقدمه

یک پژوهشگر برای نگارش پروژه‌ها و مقالات علمی خود نیاز به موتورهای جستجو، بررسی ایده‌های جدید، تقویت رزومه خود در فضای آنلاین،  دسترسی رایگان به بانک‌های مقالات روز، ابزارهای نگارش مقالات، ترسیم نمودارها، گرفتن بودجه و اسپانسر برای تحقیقات خود، پیدا کردن ژورنال مناسب برای ارسال مقالات خود، گرفتن بازخورد از دیگر محققان، پیدا کردن اساتید و همکاران خارجی برای کارهای خود، عضویت در شبکه‌های اجتماعی علمی، فضاهای ابری برای اشتراک جزوات و ارائه ها و … و صدها ابزار دیگر دارد.

چراکه هر محقق بیش از نیمی از پژوهش خود را در فضای اینترنت انجام می‌دهد اما متاسفانه سرچ و جستجوی او محدود به چند سایت معروف می‌باشد و در بسیاری از مواقع این پایگاه‌ها نیاز های او را برآورده نمی‌سازد. بنابراین با یک پیمایش طولانی سایت‌ها و موتورهای جستجو و پایگاه‌هایی که یک محقق به آن نیاز خواهد داشت.

کاربردهای ابزارهای آنلاین و وبسایت‌ها برای یک پژوهشگر:

  • مجموعه‌ای از ابزارهای دیجیتالی طراحی شده است که به محققان کمک می‌کند تا میلیون ها مقاله تحقیقاتی مورد علاقه خود در فضای آنلاین را سریع‌تر پیدا نمایند، و از نظر ادبیات پژوهشی به روز باشند.
  • مدیریت، ذخیره سازی و به اشتراک گذاری مجموعه های بزرگی از داده ها و کد های برنامه نویسی که در حال حاضر برای بیشتر محققان غیر قابل اجتناب است.
  • ابزارهای آنلاین برای ارتباط ارتباط محققین و کارشناسان مختلف دنیا با یکدیگر و تخصص پیداکردن و دسترسی به ایده های علمی جدید و آموزش های مختلف
  • دسترسی به ایده های علمی جدید و آموزش های مختلف

  • کارکردن با داده ها و بانک های اطلاعاتی بزرگ

  • جمع آوری کمک های مالی: محققین آکادمی – تحلیل آماری در نظر گیرند که بسیاری از سایت ها هستند که علاوه بر امکان همکاری با محققین دیگر جهان که موجب ایجاد فرصت های تحصیلی و پژوهشی بسیاری برای آنان می شود، می توانند برای ایده ها و پروژه های خود بودجه و اسپانسر های آکادمیک جذب کنند.

  • آشنایی با نگارش تحقیقات و سازماندهی منابع به صورت استاندارد
  • ابزارهای نوشتن مشارکتی
  • سیستم Open Access: یک الگوی جایگزین انتشار را ارائه می دهند و به هر کسی امکان میدهد تا آثار منتشر شده را به صورت رایگان دریافت کند. محققان همچنین می توانند با قرار دادن نسخه های اصلی مطالعات خود در این پایگاه ها ، میزان قرار گرفتن در معرض کار خود را به حداکثر برسانند همچنین این پایگاه ها ابزار هایی را در اختیار محقق برای هر چه بیشتر دیده شدن مقالات آن ها در هزاران سایت فراهم می سازد.
  • پشتیبانی از نگارش و نوشتار مطالعات شما
  • بررسی مجلات و ناشران و پیدا کردن ژورنال مناسب برای مقاله ای که آماده نموده اید
  • بررسی ارزش کار های پژوهشگران بر اساس ایمپکت فاکتور یا تعداد استنادات و تحلیل آن: ابزارهای جدید تغییرات گسترده ای در ارزیابی مطالعات، چه از نظر ارزش علمی مقالات و چه از دستاوردهای کلی پژوهشگران، در اختیار گذارده است. این ابزار ها مجموعه ای جدید است که نه تنها ارزش کار های محققان را بر اساس ایمپکت فاکتور یا تعداد استنادات بررسی می کند بلکه ارزش و  تأثیر کار آنان را با روشهای دیگر که جدید می باشند نیز تحلیل می کند.

پروژه‌های مشابه

ما همیشه با شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.