همانطور که در پست های پیشین درباره دلایل شکل گیری پروژه در یک سازمان و تعریف مدیریت پروژه ارائه شد؛ شکل گیری یک پروژه و مدیریت آن مستلزم تسلط به اهداف آن سازمان و راهبردهای آن هدف است. چراکه اگر یک پروژه در راستای تحقق اهداف سازمانی نباشد، نه تنها منجربه تعالی سازمان و موفقیت پروژه و ایجاد ارزش افزوده برای سازمان نمیشود بلکه منجربه نارضایتی ذی نفعان پروژه، تحمیل هزینه به سازمان و آسیب های جدی به سازمان میشود.

هدف اصلی (استراتژیک):

تامین نیازهای زیرساخت­های کشور به آسانسور و پله برقی با بهره برداری از فناوری های پیشرفته و بهبود و تکمیل زنجیره تامین این صنعت در داخل.

هدف 1 : افزایش سهم بازار فروش و حضور فعال در بازار رقابتی

راهبردهای هدف1

تقویت حوزه بازاریابی و فروش با بهره گیری از نیروهای کارشناسی مجرب و متخصص انجام تحقیقات بازار در سراسر کشور با رعایت اولویت و بهره گیری از خدمات مشاوره ای در راستای شناخت گروه های هدف ایجاد نمایندگی های بازاریابی و فروش در مناطق پر اولویت انجام تبلیغات کارآمد و موثر و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی بهره گیری از سایر برندهای فعال در بازارهای منطقه ای و جهانی ایجاد سیاست مناسب و بهره گیری از فروش و تجارت الکترونیک انجام خدمات پس از فروش با تاکید بر تامین به موقع قیمت مناسب و کیفیت عالی و استانداردهای بین المللی کسب رضایت مشتری از طریق استقرار سیستم­های ارزیابی و مدیریت ارتباط با مشتری حضور فعال در بازارهای تجاری با تاکید بر استمرار حضور جدی در بازار مناقصات دولتی و نهادهای عمومی پایش و رصد مستمر بازار از طریق جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل بازار رقبا، مشتریان، تامین کنندگان، تغییرات قیمت و زنجیره عرضه و … جذب حداکثری مشتریان و دقت، سرعت و صحت در انعقاد قراردادها استفاده از خدمات مشاورین متخصص حقوقی، مالی و بیمه ای در انعقاد قراردادها استقرار سیستم­های کنترل پروژه و ارزیابی مستمر قراردادهای منعقده حضور فعال در انجمن ها و تشکل­های مرتبط

هدف 2- توسعه سرمایه گذاری در بخش تولید محصول با بهره گیری از فناوری­های نوین در راستای خمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی

راهبردهای هدف 2

ایجاد واحد صنعتی در راستای تولید در داخل با اولویت پله برقی استقرار ساختار مناسب تولید با بهره گیری از فناوری های جدید تاکید بر افزایش تدریجی ساخت داخل ایجاد برند مناسب برای حضور در بازار با اتخاذ سیاست­های مناسب قیمت، کیفیت، استاندارد

هدف 3- بهبود ساختار تامین مالی

راهبردهای هدف 3

کنترل مستمر نقدینگی و هزینه های جاری پیگیری وصول مطالبات با رعایت و اولویت جداول زمانی استفاده از تسهیلات بانکی با تاکید بر اولویت ها و صرفه جویی های مالی رعایت انضباط مالی در کسب درآمدها و هزینه ها استقرار سیستم­های مالی، قیمت تمام شده، مالیاتی و بیمه ای کارآ و موثر انجام تحلیل­های مالی و اقتصادی برای بهبود تصمیم سازی و تصمیم گیری

هدف 4- افزایش توان کمی و کیفی طراحی و مهندسی آسانسور و پله برقی

راهبردهای هدف 4:

1.تقویت توان فنی و مهندسی شرکت با استقرار کارشناسان زبده و متخصص

2.استقرار سیستم­های کنترل پروژه با استفاده از نرم افزارهای جدید

3.تهیه گزارشات تحلیلی و آسیب شناسی فصلی نحوه اجرای پروژه ها

4.همکاری مستمر با شرکت­های مشاوره ای ناظر بر اجرای قراردادهای کارفرمایان

5.رعایت استانداردهای بین المللی در اجرای عملیات

6.دریافت مجوزهای مورد نیاز از سازمان­ها و نهادهای مسئول در حوزه تقویت طراحی، فنی و مهندسی و اقتدار اجرایی شرکت

7.تامین و تدارکات به موقع قطعات و تجهیزات مورد نیاز در حین و بعد از اجرای پروژه ها

هدف 5- توسعه و افزایش بهره وری منابع و سرمایه­های انسانی

راهبردهای هدف 5:

استقرار نظام انضباط اداری از طریق شناسایی، گزینش، جذب و بکارگیری نیروی انسانی کارآمد و بهره ور بروزآوری کلیه دستورالعمل­ها و آئین نامه های مرتبط با نیروی انسانی و افزایش بهره وری انسانی مدیریت مناسب منابع انسانی و تامین حقوق و دستمزدها، مزایا و امور رفاهی کارکنان ایجاد بانک­های اطلاعاتی مناسب به منظور انتخاب گزینه­های مناسب نیروی انسانی تامین به موقع تدارکات و پشتیبانی نیروی انسانی تاکید بر توسعه آموزش و ارتقا سطح علمی کارکنان و مدیران شرکت و برنامه ریزی های کاربردی مربوط به کارکنان طراحی واستقرار سیستم ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان

هدف 6- توسعه بازار تامین خدمات پس از فروش در راستای افزایش وفاداری مشتریان به شرکت و تکمیل زنجیره تولید

راهبردهای هدف 6:

برنامه ریزی برای حضور فعال در بازار تامین خدمات پس از فروش به عنوان منبع جدید درآمد شرکت استقرار شبکه خدمات پس از فروش الکترونیکی استقرار نظام گارانتی مناسب از طریق انعقاد قراردادهای کارشناسی

هدف 7- بهبود سیستم­های برنامه ریزی و فناوری

راهبردهای هدف 7:

استقرار نظام برنامه ریزی و ارزیابی راهبردی در شرکت با بازه مثلا پنج ساله (1398-1402) تاکید بر حرکت زمانبندی شده در کلیه عملیات و فعالیت­های شرکت به ویژهاجرای پروژه های مختلف شرکت بهره گیری از خدمات مشاوره ای برای طراحی و استقرار سیستم­های برنامه ریزی و فناوری

بروزآوری شبکه ­های اطلاعاتی داخلی و خارجی در شرکت در راستای چابک و چالاک نمودن شرکت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.