فرآیند چابک در هفت مرحله:

۱- صاحب محصول، خلاصه‌ای از هدف، ویژگی‌های مطلوب، اجزای محصول نرم‌افزاری یا ایدهٔ بازاریابی را تهیه می‌کند.

۲- گروه کاری انتخاب شده و لیستی از یوزر استوری‌های مدنظر نوشته می‌شود.

۳- اسکرام مستر، جلسهٔ برنامه‌ریزی اسپرینت را ترتیب می‌دهد. به هر یک از یوزر استوری‌ها، زمانی اختصاص داده می‌شود. یوزر استوری‌ها انتخاب شده و در اسپرینت‌هایی که از متد کانبان استفاده می‌کنند، قرار می‌گیرند. نقش‌ها تعیین می‌شوند و زمان‌بندی اسپرینت‌ها تا زمان تحویل پروژه مشخص می‌شود.

۴‌- تولید آغاز می‌شود و اسکرام مستر هر روز جلسه‌ای را برای ردیابی پیشرفت و موانع راه برگزار می‌کند.

۵- از بک‌لاگ محصول برای پیشرفت کار استفاده می‌شود.

۶- محصول منتشر می‌شود.

۷- به منظور ایجاد بازخوردهایی برای استفاده در پروژه‌های آتی، یک جلسهٔ گذشته‌نگر تشکیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 + 15 =