تعریف مدیریت پروژه Agile

مدیریت پروژه Agile یک روش توسعه مکرر است که برای ارتباط و بازخورد انسانی، سازگاری با تغییر و تولید نتایج کاری ارزش قائل است.

مدیریت پروژه چابک روشی است که به دلیل سازگاری آن معمولاً برای ارائه پروژه‌های پیچیده استفاده می‌شود. بر همکاری، انعطاف پذیری، بهبود مستمر و نتایج با کیفیت بالا تأکید دارد. هدف این است که با استفاده از “شش مفهوم فراهم شونده اصلی” برای ردیابی، پیشرفت و ایجاد محصول، عملکرد لازم صورت بگیرد.

بررسی ارکان مختلف مدیریت پروژه چابک:

– Agile بر تکرار تاکید دارد و در قسمت های کوچک (اسپرینت ها) انجام می شود و در ساخت هر اسپرینت از درس های آموخته شده در ساختن اسپرینت های قبلی استفاده می شود. اینجاست که اصطلاح اسکرام (Scrum)  وارد می شود.

اسکرام چیست؟ متدولوژی اسکرام یک چارچوب گردش کار است که از اسپرینت ها و بررسی هایی ساخته شده که برای ارتقاء مدیریت پروژه Agile مورد استفاده قرار می گیرد.

– برخلاف اسکرام، که می تواند به یک فرآیند مرحله به مرحله تبدیل شود، Agile یک رویکرد و طرز فکر است. Agile یک کتاب درسی یا لیست دستورالعمل ها نیست. در حقیقت، تلاش برای تبدیل Agile به یک الگوی سیاه و سفید، بر خلاف اصول اجایل است. مثل این است که سعی کنید یک برنامه گام به گام در مورد نحوه “جذاب بودن” یا “نوازندگی سنتور” به دیگران بدهید.

– مدیریت پروژه Agile در مورد ارتباطات کارآمد است و در مقابل مستند سازی، زنجیره های ایمیل پیچیده یا جلسات بیش از حد موضع گیری می کند. با توجه به 12 اصل مانیفست اجایل، کارآمدترین و موثرترین روش انتقال اطلاعات به تیم توسعه، گفتگو به صورت چهره به چهره است. اگر می توانید بجای ایمیل، ارتباطی را با یک مکالمه 10 ثانیه ای برقرار کنید، حتما این کار را انجام دهید.

– اجایل به تولید نتایج ملموس و کارآمد در هر تکرار اهمیت می دهد. بر اساس 12 اصل اجایل، تولید یک نرم افزار کارآمد، شاخص اصلی پیشرفت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.